سازمان‌ها در حال تغییر و تحول دیجیتال هستند و بخش بزرگی از تحول دیجیتال، چگونگی تحول نیروی کار به عنوان بزرگترین دارایی و سرمایه بیشتر سازمان‌ها است.

اکثر سازمان‌ها در حال ورود به تحول دیجیتال هستند و تجربه کارکنان، به کانون این تحویل تبدیل شده است.

جهت اثبات این موضوع، 3 دلیل مهم زیر را بررسی خواهیم نمود.

 

1. به دست آوردن استعداد‌های صحیح، به معنای به دست آوردن تکنولوژی‌های صحیح است.

سازمان‌ها برای حمایت از تحول و رشد دیجیتالی خود، به افراد صحیح و دارای مهارت‌های درست نیاز دارند. کارکنان با دانش فنی، به شدت خواهان ابزارهای بهتر و تجربیات دیجیتالی جهت پشتیبانی از نیازهای کاری خود هستند. بنابراین تکنولوژی، نقش مهمی در چگونگی رقابت یک سازمان جهت گزینه‌های شغلی جدید ایفا می کند.

تجربیات دیجیتال ارائه شده به کارکنان، بطور چشمگیری، نحوه نگاه به سازمان را شکل داده و از این رو، تجربه کارکنان از استخدام تا بازنشستگی، یک گفتگوی مهم در سطح عالی هر سازمان است.

از سوی دیگر، کارکنان بالقوه، صرفا به دنبال تکنولوژی‌هایی که سازمان در مورد شغل، ارائه می‌دهد، نیستند. آنها از نخستین نقطه تماس، نظر خود را نسبت به تجربه دیجیتال سازمان، شکل می‌دهند. فرآیندهای جذب و عجین سازی پرسنل جدید( چه انعطاف پذیر و کاربر پسند باشد یا نه )، به اندازه ابزارها و فرآیندهای کاری روزانه، منعکس کننده فرهنگ سازمان خواهد بود.

 

2. اولویت قرار دادن مشتری به معنای اولویت قرار دادن کارکنان است.

سازمان‌ها غالباً در مورد رویکرد مشتری - محور برای تحول دیجیتال صحبت می‌کنند. در بیشتر سازمان‌ها‌، کارکنان به طور مستقیم تجارب مشتری را تحویل و ارائه می‌دهند. بنابراین با تحول تجربیات کارکنان، سازمان‌ها می‌توانند تجارب مشتری را متحول سازند.

به عنوان مثال، بانک‌ها در حال ایجاد شعب نسل آینده  و کارکنانی با ابزارهای تکنولوژیکی همراه هستند. این تغییر، باعث خواد شد  تا کارکنان از پشت میز حرکت کرده و آنها را قادر به ارائه تجربه‌های تعاملی و شخصی‌تر برای مشتریان می‌سازد.

این موضوع در صنایع دیگر نیز در حال وقوع است. بیمارستان‌هایی که جریان کار را ساده‌تر کرده و به پزشکان اجازه می‌دهند تا وقت بیشتری را با بیماران بگذرانند و سیستم‌های خرده‌فروشی که تجهیزات فروش موبایلی را در اختیار همکاران فروش خود قرار داده و توجه سریعتر و شخصی تر خریداران در فروشگاه را از این طریق، ارائه می نماید.

 

3. رشد درآمد به معنای رشد مشارکت کارکنان است.

هدف اصلی هرگونه تحول دیجیتال، کنترل صحیح رشد سطوح بالا و پایین سازمانی از طریق مدل‌ها و فرآیندهای جدید کسب و کار است.

جهت رسیدن به این هدف، مشارکت کارکنان بسیار مهم است. بین کارکنان علاقه مند، خوشحال و بهره‌وری آنها در کار و همچنین میزان موفقیت سازمان‌ها، ارتباط معنا داری وجود دارد. مشارکت کارکنان روی بسیاری از محرک‌های کسب و کار از بهره‌روری گرفته تا نگهداشت کارکنان، تأثیر می‌گذارد.

بیشتر کارکنان، حداقل بخشی از روزهای کاری خود را با تکنولوژی سپری می‌کنند. سازمان‌ها می توانند با انجام سریع و آسان کارها در زمان واقعی، آن زمان را برای کارکنان بسیار جذاب‌تر سازند. به عنوان مثال، کارکنان می‌توانند از طریق فضای کاری دیجیتال شخصی شده خود و از طریق ابزارهای تکنلوژیکی همراه، در هر مکان و زمان، به کلیه منابع کار، برنامه‌ها و گردش کار خود دسترسی پیدا کنند.

برای تسریع در تحول دیجیتال، بسیاری از سازمان‌ها به سرعت در حال گسترش زیرساخت‌ها و قابلیت‌های خود هستند تا از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری استفاده کنند. چنین تکنولوژی‌های جدید و نوظهور مانند تکنولوژی ابری، اینترنت اشیاء، شبکه5G  ، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی، صرفا ارزش و انتظارات را برای تکنولوژی‌های کارکنان مانند فضاهای کاری دیجیتال افزایش می‌دهند.

این تکنولوژی‌های نوظهور می‌توانند فرصت‌های بیشتری را برای بهبود ظرفیت‌ها، دسترسی و توانمندی در گردش کار پیشرفته‌تر و موبایلی ایجاد و سطح مشارکت و بهره‌وری کارکنان را سطح بالاتری ارتقاء دهد.