بر اساس کار مطالعاتی جامع در حوزه تجربه مشتری و صنعت بانکداری، 4 روند مهم قابل پیش بینی و البته حیاتی، در سال 2020 عبارت است از:

1. روند رو به افزایش صدای مشتری

اهمیت شنیدن، تحلیل و پاسخ به موقع به صدای مشتری از کانال‌های قابل دسترس، برای ایجاد تجربه بهتر، افزایش خواهد یافت.

 

2. تأثیر روزافزون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به عنوان ابزارهای فناورانه مهم در 2020، در خلق تجربه مشتری بصورت خاص، تأثیر بسزایی خواهند داشت.

 

3. تعدد کانال‌های ارتباطی مشتریان

با توجه به رشد تکنولوژی و دسترسی در هر زمان و مکان به ابزارهای ارتباطی، تعداد کانال‌های تعاملی و ارتباطی مشتریان رو به افزایش است.

 

4. سرمایه گذاری بیشتر در کانال‌های همه جانبه تجربه مشتری

جایگزینی متدولوژی Multichannel  با Omnichannel بطور گسترده‌ای در حال بررسی و  اجرا است.