فناوری‌های اجتماعی متعهد به ارائه خدمت به طیف وسیعی از نیازهای سازمانی است. در حالی که برخی از آن نیازها، مانند کاهش ایمیل و مدیریت پروژه ها، در حقیقت تاکتیکی بوده، برخی دیگر دارای پیامدهای استراتژیک سازمانی است. ارزش کلیدی فناوری‌های اجتماعی در توانایی برای رسیدگی به نیازهای سازمانی خاص، مانند کاهش سفر، کسب و به اشتراک گذاشتن دانش و مدیریت پروژه نهفته است. از سوی دیگر، علاقه به پرداختن به سطح بالای بسیاری از مسائل سازمانی، از جمله نوآوری به صورت تقریبی در یک چهارم از سازمان‌های مورد مطالعه وجود دارد.

   در تصویر زیر، اولویت بندی استفاده از فناوری اجتماعی در سازمان بر اساس رفع نیاز و خدمت ارائه شده، قابل مشاهده است. همانطور که ملاحظه می فرمایید، فناوری اجتماعی در جهت تسریع و تسهیل فرایندهایی نظیر اکتساب، توسعه و تسهیم دانش، تعاملات میان فردی و میان گروهی،به اشتراک گذاری بهترین تجارب، خبره یابی و نهایتا ایجاد و بهبود کیفی انجمن های سازمانی کمک شایانی می نماید.