شبکه اجتماعی سازمانی توسط پرسنل برای انجام طیف گسترده‌ای از اهداف نظیر پرسیدن سوال از شبکه خبرگی، گرفتن پشتیبانی، حتی تشریک مساعی و مشکلات با همکاران استفاده می‌شوند. آنها نیز به طور فزاینده، به منظور ارتقاء عملکرد سازمانی و  به اشتراک گذاری دانش  مفید بوده و به دلیل شدت توزیع شدگی و شبکه‌ای شدن سازمانی، چالش تسهیم دانش در زمان و مکان سازمانی را کاهش ‌می‌دهند (مارویک و الیسون )

   شبکه‌های اجتماعی سازمانی فرصتی برای تحکیم و یکپارچگی ابزارهای مختلف سازمانی نظیر شبکه‌های داخلی، پورتال و ویکی‌ها به یک پلت فرم و بستر واحد فراهم نموده و در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه‌ها را ایجاد و سردرگمی کانال‌ها را کاهش داده است. پرسنل سازمان مجبور به استفاده از سیستم‌های مختلف در گردش کار خود نبوده، و سازمان و پرسنل قادر هستند که  تمامی تلاش‌ها و تجارب خود را در قالب این سیستم یکپارچه، تسهیم  نمایند. شبکه‌های اجتماعی سازمانی علاوه بر ایجاد امکان دسترسی و برقراری ارتباط میان پرسنل درون  مرزهای سازمانی، دسترسی و ارتباط با شرکای خارجی سازمان را در راستای همسوسازی بین کسب و کار در سراسر سازمان ایجاد می‌نمایند.
    ‌